Cercador d’Instamaps
Seguiu aquestes pautes per maximitzar les correctes respostes a les vostres cerques:
Elements del mapa
Instamaps retorna elements que contenen el text de la cerca en algun dels camps de la vostra informació.
Adreces
Instamaps retorna adreces del servei de geocodificació de l’ICGC (Pelias) a Catalunya i Nominatim (OSM) per a la resta del món.
Procureu escriure l'adreça al més exacta possible, amb els diferents elements separats entre comes: tipus i nom de la via, número de portal, municipi. Simplifiqueu els números de portal compostos, p. e. 209-211 >> 209 o 59c >> 59. Per exemple: Avinguda de Navarra,15,Olot
Topònims
Instamaps retorna topònims de la base de noms geogràfics de l’ICGC a l’àrea de Catalunya i de Nominatim (OSM) per a la resta del món.
Coordenades geogràfiques
Per a tot el món. Escriviu primer la latitud i després la longitud. Les fraccions decimals en els segons s’han de marcar amb un punt. Per exemple:
41°22’00.0″N 2°10’11.5″E
41°22’00″N 2°10’11″E
41°22’00.0″N , 2°10’11.5″E
41 2
41.15 2.23
41.15 , 2.23
Coordenades UTM ETRS89
Per a l’àmbit de Catalunya. Escriviu primer la X (6 dígits) i després la Y (7 dígits). Per exemple:
401236,4569332
401236 4569332
401236.2,4569332.6
401236.234,4569332.678
Referència cadastral parcel·les
Escriviu els 14 primers dígits del número de referència cadastral. Per exemple: 17121A02400081
Les dades d'aquest mapa provenen de la base de dades de persones accidentades en accidents de trànsit a l'area metropolitana de Barcelona per al període 2010-19, facilitada pel Servei Català de Trànsit (SCT). La base de dades es refereix al total de ciclistes accidentats i no al nombre d'accidents (un mateix accident pot tenir diversos ciclistes accidentats): per tant, cada punt es correspon a un ciclista accidentat.
Les zones d'alta concentració d'accidents mostren aquelles àrees amb més de 10 ciclistes accidentats en un radi de 150 m.
La geolocalització dels accidents s'ha realitzat a partir de l'adreça (en alguns casos incompleta) que consta a la base de dades, a través del servei de geocodificació de l'API de Google Maps. Tot i que en alguns casos s’han corregit manualment errors evidents en el procés de geocodificació, aquest procediment automatitzat no garanteix que els accidents es localitzin correctament. En particular, el servei de geolocalització situa tots els accidents registrats en un mateix carrer o via al mateix punt si no es disposa de l’adreça precisa. En alguns casos, aquesta limitació es tradueix en la presència d'algunes zones d'alta concentració d'accidents "artificials" que no es corresponen a la situació real. Per tant, cal entendre aquest mapa com una aproximació a la distribució espacial de l'accidentalitat en bicicleta, i no com una eina que en permeti la seva anàlisi acurada a un nivell de resolució espacial detallat (inferior a 50-100 m).
Aquest mapa complementa un informe de l'IERMB sobre accidentalitat en bicicleta a l'àrea metropolitana, que podeu trobar aquí.
bicicleta, accidentalitat, ciclistes, àrea metropolitana
1/27/2021, 1:02:45 PM
2/18/2021, 12:17:58 PM
Autor: Samuel Nel·lo
Aquest visor està protegit amb contrasenya. Introduir la contrasenya
Recuperant informació del servidor, no trigarà gaire